Retorikos istorija amžininkų akimis
Užduotis – Parengti medžiagą „istoriniams paveikslams“, iliustruojantiems retorikos vaidmenį skirtingų epochų ir skirtingų šalių visuomenės gyvenime.
Darbo kryptys:
- Pateikti pasirinktos epochos charakteristiką: pagrindinės mokslo ir meno idėjos, visuomenės nusiteikimai ir pan.; apranga, aplinkos realijos, elgesio stilius ir pan. (4–5 psl. su iliustracijomis).
- Susipažinti su pasirinktos epochos retorikos istorija ir išsirinkti vieną ryškią figūrą – to meto oratorių. Apie jį ir jo retorinę veiklą parengti monologinę kalbą (2–3 psl.) oratoriaus amžininko vardu (pvz., Eschino kalba apie savo pralaimėjimą varžybose su Demostenu).
- Kalboje išlaikyti a) to meto žodyną ir stilių; b) pusiausvyrą tarp to, kas svarbu, ir to, kas įdomu; c) atskleisti pasirinkto oratoriaus asmenybę.
Pasirinkimai
Epochos ir šalys |
1 mokinys |
2 mokinys |
Antika. Graikija | ||
Antika. Roma | ||
Viduramžiai | ||
Renesansas. Lietuva | ||
Barokas. Lietuva | ||
XVIII–XIX a. Lietuva | ||
Literatūra:
- R. Koženiauskienė. XVI–XVIII a. prakalbos ir dedikacijos, Vilnius,1990.
- Ž. Liauksminas. Rinktiniai raštai, Vilnius: Mintis, 2004.
- K. Mačiulytė. Kad Tėvynė gyvuotų… XVIII a. antros pusės LDK proginiai pamokslai, Vilnius, 2005.
- Pilietiniai LDK pamokslai ir kalbos. XVIII a. antroji pusė. Chrestomatija, Vilnius, 2003.
- E. Ulčinaitė. Lietuvos Renesanso ir Baroko literatūra,Vilnius, 2001.
- E. Ulčinaitė. Retorika Vilniaus universitete XVI–XVII a. // Literatūra, XXI (3),